poniedziałek, 26 stycznia 2015

Książkowy TAG

Witajcie, kochani!
Pierwszy post na naszym wspólnym pierwszym blogu! Ciężko było nam się zdecydować od czego możemy zacząć. Początek jest zawsze trudny- mamy nadzieję, że tylko początek. Zacząć od notki tematycznej, czy bardziej podejść do tej pierwszej notki bardziej na ''luzie''? Zdecydowałyśmy jednak, że nie będziemy już od samego początku Was zamęczać naszą paplaniną i zaczniemy od tagu książkowego :)
Blog jest młody, więc będziemy się uczyły metodą prób i błędów :)

Pytania wzięte z bloga Chwytać marzenia.
Niektóre pytania pominęłyśmy. ;)

1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?
W: Raczej nie mam ulubionego gatunku. Najczęściej czytam książki z motywem wojennym, kryminały, obyczajówki oraz biografie. 

A: Na półce u mnie pojawiają się najczęściej kryminały uwielbiam ten dreszczyk emocji. Jednak jak każda kobieta sięgnę czasem po dobre romansidło.

2. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
W: Książki, którymi ja się zachwycałam w dzieciństwie, czyli "Bajki Ezopa","Dzieci z Bullerbyn", "Droga do Zielonego Wzgórza", a do poduszki czytałabym "Harry'ego Pottera"...   

A: Jak Weronika z pewnością do poduszki czytałabym ''Harr'yego Pottera''.

3. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
W: Zdecydowanie książki w wersji papierowej. Co jakiś czas czytam e-booki, ale... to nie to samo. ;)


A: Próbowałam czytać kiedyś e-booki, jednak to nie dla mnie.Wybieram zdecydowanie książki w formie papierowej. 

4. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
W: Takich książek było wiele, ale w ostatnim czasie - "Zapach miasta po burzy" Olgierda Świerzewskiego oraz "Lektor" Bernharda Schlinka. Jestem również pozytywnie zaskoczona "Charliem" Stephena Chbosky'ego.  

A: Zdecydowanie zapamiętałam - ''Szukając Alaski'' Johna Greena oraz ''Ręka Mistrza'' Stephena Kinga.

5. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
W: Różnie. Często czytam książkę w formie elektronicznej oraz papierową na raz. 

A: Zdecydowanie czytam od początku do końca jedną.

6. Którą książkę powinni zekranizować? 
W: Czekam na "Zapach miasta po burzy", ale to raczej mało prawdopodobne...



A: Zdecydowanie chciałabym zobaczyć ''Papierowe Miasta''. 

7. Prowadzisz listę książek, które chcesz przeczytać czy w bibliotece/księgarni wybierasz to, co wpadnie Ci w oko? 
W: W tym roku, prócz książek, które zostaną mi pożyczone bądź po prostu wpadną mi w oko zamierzam czytać zgodnie z moją listą związaną z "książkowym wyzwaniem 2015".

A:  książki, które chcę przeczytać i  one na mojej liściejednak często zdarza mi się wejśćpo prostu do księgarni i wybrać taką, która wpadnie mipo prostu w oko.

8. Jak wyglądają według Ciebie idealne warunki do czytania?
W: Zależnie od pory roku. Gdy jest zimno: pod kołderką z kubkiem smakowej herbaty. W wiosnę oraz lato: na kocu w ogródku. Poza tym kocham czytać na plaży! Zwłaszcza w porach, w których jest na niej mniej ludzi. W ostatnie wakacje przechadzałam się z książką po plaży, dochodziłam do portu, a tam siadałam na murku (na szczęście nie spadłam...). Był tylko jeden minus - co chwila musiałam podnosić głowę, aby się rozejrzeć. W koło przecież było tak pięknie...

A: Książka dla mnie, to ucieczka od otaczającego mnie świata więc, warunki są mi obojętne. Czytam wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Idealne warunki? Wystarczy mi cisza i nic mi do szczęścia nie jest potrzebne. Jednak gorącą herbatką z kwaskiem cytrynowym nie pogardzę!

9. Książka którą teraz czytasz?
W: "Dziewczyny z powstania" Anna Herbich oraz "19 razy Katherine" Johna Greena. 

A: ''Świat Zofii'' Jostein Gaarder.

10. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
W: Marzę o wielkiej prywatnej bibliotece... ale na razie brak funduszy, więc książki kupuję rzadko. W tym oraz zeszłym roku najwięcej przeczytanych książek to książki pożyczone od mojego nauczyciela. Jest najlepszy! :D Wcześniej chodziłam do biblioteki - teraz pojawiam się tam rzadko, tylko po klasyki, w przypadku których mam pewność, iż tam będą.

A: Posiadam własną małą bibliotekę, którą nadal powiększam.

11. Jaka książka jest twoim największym rozczarowaniem?
W: "Gwiazd naszych wina". Tak jak napisałam wcześniej, obecnie czytam "19 razy Katherine", która jak na razie podoba mi się sto razy bardziej, a nie jest tak bardzo znana. 

A: Zdecydowanie również ''Gwiazd naszych wina''. Książka strasznie przewidywalna, nudna i ciężko mi się ją czytało oraz ''19 razy Katherine'' tą książką Greena jestem rozczarowana najbardziej.

12. Autor którego możesz polecić w ciemno?
W: Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Zależy komu polecić. 

A: Każdy znajdzie coś dla siebie u Stephena Kinga.

13. Masz jakieś książkowe postanowienia na rok 2015?
W: "Książkowe wyzwanie 2015" oraz "przeczytam tyle, ile mierze". Poza tym każdego miesiąca określam sobie liczbę książek jaką powinnam minimalnie przeczytać. 

A: ''Książkowe wyzwanie 2015''.

14. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
W: Uważam, że nie ma takich książek. ;)

A: Uważam, że ''Kamienie na Szaniec''.

15. Czy oceniasz książkę po okładce?
W: Jak praktycznie każdy - ładna, estetyczna okładka przykuwa wzrok i zachęca do kupna. 

A: Głównie to dzięki za sprawą okładki zwracamy uwagę na daną książkę.

16. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji? 
W: Tak, jeśli już kupuję książki to głównie na promocjach bądź na stoiskach "tania książka" (miedzy innymi dlatego tak bardzo kocham polskie morze - takich stoisk jest tam od groma). Nie mam pojęcia, myślę, że góra pięć czy sześć. 

A: Oczywiście! Takie promocje są najlepsze! Każda osoba uzależniona od książek na pewno poddała się pokusie i skorzystała z takich promocji. Zdarzyło mi się nawet kupić osiem książek!

My również zachęcamy do odpowiedzi na tag. 
Dziękujemy za dotarcie do końca. :)

Agata & Weronika

3 komentarze:

  1. Zostałaś nominowana do Liebster Awards

    Więcej http://jessblogone.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  2. Stephen King jest ulubionym autorem mojej mamy, też mam zamiar przeczytać którąś z jego książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne odpowiedzi, ja również wybrałabym "Dzieci z bullerbyn" jako książkę, którą miałabym dać dziecku do przeczytania.
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń